Kehidupan Gua....

Kehidupan Gua....
13 March 2010,,,,,,

Sonntag, 12. Dezember 2010

AKU dan IKEA

AKU dan IKEA. Cerita ni memang cerita betul. Bukan rekaan. Sebab kalau aku x bagitau awal2 mesti korang x percaya punye. Ok, Lets begin. Ceritanya bermula dgn aku dan juga housmate ak , luqman yg memang dah lama nak plan beli perabot lepas dapat elaun. maklumla duduk rumah sebulan xde perabot. kosong. beli sofa je tuk tidur. So kitorang pun pergi la ke IKEA Würzburg. Habis 5 jam pusing2, pilih2 barang dan bayar.Nak dekat 1000 euro gak barang aku. tapi x kisah, sbb ak pikir tuk 4 tahun pakai. Kitorang pun pergi kaunter tuk khidmat penghantaran, tiba2 org kaunter tu cakap "Aschaffenburg? Wir liefern nicht zu Aschaffenburg". dalam melayunya kitorang x hantar smpai Aschaffeburg.

Kitorang pun terkejut besar la, kenapa x boleh? Pstu die tunjuk satu peta. Peta tu tunjuk kawasan yg boleh diorang boleh hntar. Memang Aschaffenburg x de dalam peta tu.Orang kaunter tu cakap, Ikea Hanau dgn Ikea Frankfurt sampai. Kitorang pun rase bengang campur sikit rase bodoh. Mane la tau kan. Kat Malaysia pun rasenya ade satu je dekat Damansara. Xtau plak ade sempadan2. ingatkan semua tmpat boleh. Nak x nak terpaksa la pulang balik barang2 yg kitorang beli. Tension gile masa tu. Balik dgn penuh rase kecewa.

So next plan kitorang nak beli perabot kat Ikea Frankfurt lepas perjumpaan dgn menteri pelancongan Malaysia dekat Frankfurt.Tgh on the way, tiba2 servis keretapi ke IKEA Frankfurt pulak ade masalah. Kene berhenti kat tgh jalan...sebab apa aku pn x berapa pasti. So rasa macam byk plak dugaan nak pergi beli barang Ikea. Bincang punye bincang akhirnya Housmate aku ngan aku pilih tuk beli barang kat Ikea Hanau. Dekat sikit dgn rumah ak, tapi barang x berapa byk la...tapi dh x kisah la..apa yg nampak sebat je...haha. Sampai Ikea Hanau dalam pukul 5 petang. Kitorang borong Ikea tu smpai pukul 7 malam. Hantar kat delivery service, diorang kate barang smpai lagi 4 hari, kitorang x kisah sgt. Lega rase..dh settle barang rumah...

Sekarang ni..rumah aku dah complete. Barang2 semua pasang sendiri. Baru la aku rase beguna gak belajar kemahiran hidup dulu.haha. Trimas Cikgu KH. Tapi x de la aku nak pasang sendiri semua barang. Senior2 aku semua tolong jugak..kalau diorang x tolong ak rase ak baru siap pasang almari la kot. So trimas kepada senior2 ak kat sini.

1 Kommentar: