Kehidupan Gua....

Kehidupan Gua....
13 March 2010,,,,,,

Mittwoch, 2. Juni 2010

Rentap # 1





Sudah lama rasanya tidak menulis blog. Maklumlah hamba selalu sibuk dan tidak mempunyai ruang masa yang sesuai untuk menulis blog. Seperti yang ditunggu-tunggu oleh hamba dan rakan-rakan, akhirnya RENTAP kembali jua. Kali ini RENTAP diadakan di tempat kami, Regensburg dan secara automatiknya kami secara rasminya adalah tuan rumah. Kami bertungkus-lumus untuk buat yang terbaik walaupun sebenarnya RENTAP kali ini adalah yang pertama kali buat kami, batch 2008 (Gmi). Hari pertama, iaitu hari Sabtu berlangsungnya acara Rugby Touch dan Rugby Tackle. Hamba masuk untuk kedua-dua kategori sekaligus.

Rakan-rakan seperjuangan hamba untuk Rugby-Touch sudah tentunya Boss, Wani, Fauzan, Que, Jacob dan juga hamba sendiri. Secara keseluruhannya semua permainan dan strategi kami berjalan dengan baik sekali dan hasilnya kami berjaya menggondol pingat emas untuk kategori CUP. Dan paling menyeronokkan hampir semua lawan kami ditumpaskan dengan jurang TRY yang sangat banyak.


Untuk Rugby Tackle pasukan hamba terdiri daripada semua pemain Rugby Touch dan juga Nazar, Bachok, Haikal dan tidak lupa juga pemain import dari pasukan lain yang hamba tidak ingat namanya. Walaupun kebanyakan dari kami tidak mempunyai banyak pengalaman dalam Rugby Tackle, tapi kami cuba sehabis baik. Disebabkan pasukan lawankebanyakannya tidak cukup cergas ataupun "fit", kebanyakan dari mereka mengalami cedera yang teruk sehingga ada yang patah kaki yg puncanya datang dari gasakan hamba. Tapi adat permainan Rugby kalau seseorang tercedera. Ianya perkara biasa kata rakan-rakan dalam pasukan hamba. Setelah bertungkus-lumus kami cuma memperolehi tempat kedua dari empat pasukan. Dan kami cuma kalah pada pusingan penalti kerana pada pusingan akhir, kedua-dua pasukan memperolehi mata yang sama. "Hard Luck" kata Boss. Maknanya memang kami boleh menang cuma tidak mempunyai nasib sahaja. Tidak mengapa tahun depan masih ada lagi kan?

Disebabkan acara Rugby Touch dan Rugby Tackle dijalankan berterusan menyebabkan hamba sangat lesu kerana letih Rugby Touch belum lagi reda untuk Rubgy Tackle. Tapi secara keseluruhannaya, hari pertama RENTAp merupakan hari yang sangat baik......X sabar nak tunggu tahun depan punye Rentap plak!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen